Aprendre a fer-se gran

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

“Com s’ha de viure el procés de fer-se gran?” és el que es pregunta l’obra Prime Time representada al CaixaForum per la companyia teatral Nurosfera amb la col·laboració de l’actriu Imma Colomer. L’espectacle planteja dues formes de veure la vellesa però deixa en l’aire la possibilitat d’haver-n’hi moltes més. Va sorgir com a encàrrec del projecte europeu SIforAge per tal de presentar un envelliment plenament actiu i saludable des d’una plataforma diferent.

“Volem desmuntar els estereotips negatius que hi ha sobre la vellesa i a la vegada, aportar un punt irònic respecte els models d’envelliment recents que la disfressen d’ideals de joventut” afirma la seva creadora Núria Casado. I això ho aconsegueix a través d’una peça que mostra com una estrella televisiva es veu obligada a representar dos personatges que entenen l’envelliment de formes completament contràries. Una el percep com una cosa negativa mentre que l’altra fa tot el possible per mantenir-se jove i comportar-se com a tal.

A partir d’aquí, Prime Time raona sobre què significa fer-se gran en el món de la televisió. “La idea és utilitzar la televisió com a mirall de la societat ” assegura Casado. Una societat que, tal i com evidencia l’obra, valora molts cops els èxits en funció de l’edat de qui els ha assolit. Amb el format de tragicomèdia, l’espectacle pretén criticar la discriminació per l’edat i amb aquesta voluntat, no deixa indiferent a ningú.

“El personatge m’ha ajudat a organitzar aquest moment tan delicat i excitant de la meva vida” comenta Imma Colomer, que just acaba de complir els 70 anys. I no només a ella. La veritat és que l’obra fa pensar, a tot tipus de públic, sobre l’exclusió que la societat comet cap a les persones grans. I a la vegada, ensenya que “envellir és un èxit en si mateix i morir abans de fer-se vell és en cert sentit una derrota.” Prime Time acaba dient al públic gran que el guió que els espera encara està per escriure. I si el guió ha de ser com el d’aquesta obra, l’èxit del que parlen està assegurat.

Aina Fortuny Ruiz

Potser també t’interessa:

Núria Casado: “Prime Time explora l’envelliment des d’angles diferents”

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s