“Hoogermann” o com expressar la soledat

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

L’espectacle escènic, Hoogermann, basat en la dansa de Mario G. Sáez, ha sorprès l’audiència de la Casa Elizalde. La interpretació, que ha estat gratuïta i inspirada en l’artista digital Han Hoogerbrugge, aconsegueix transportar el llenguatge del còmic i la il·lustració pel que destaca Hoogerbrugge a un llenguatge més escènic. Amb això, Hoogermann, que pertany a la companyia teatral Erre que Erre, ha estat capaç de crear un ambient molt íntim endinsant l’auditori dins d’una realitat desconeguda que no ha deixat a ningú indiferent.

Sense text ni veu, i amb únicament l’ús d’uns moviments molt marcats i sincronitzats, l’obra teatral vol transmetre la solitud d’un personatge que no sap com fer-ho per relacionar-se emocionalment amb els demés. “Això ho aprofitem per parlar de l’actualitat: estem molt sols i només sabem establir relacions virtuals a través de les xarxes socials” afirma Saéz.

Per això mateix, la representació es centra en una coreografia molt pautada d’un únic personatge que es va movent per l’escenari, representant diverses escenes i entrant en contacte amb l’espai que l’envolta. I tot el que fa té un significat concret. “La col·locació vertical i horitzontal que adquireix el personatge en un moment determinat busca recrear la idea de donar la volta al plànol i la relació amb els elements que l’envolten pretén desenvolupar la progressió natural que viu el personatge” explica el ballarí.

La música i la il·luminació, dirigides per Carles Rigual, juguen un paper clau en l’espectacle. Cada moviment del personatge està perfectament acompanyat per uns sons i unes llums que hi van amb sintonia. “Amb el joc de les llums es cerca contraposar l’ambient fred de la part digital, representada per una llum frontal, amb l’ambient càlid de la part humana, representada per unes bombetes i un llum” garanteix Saéz.

Dansa, llum i música. Res més necessita Hoogermann per crear una interpretació escènica, una interpretació que busca difondre un missatge però que és conscient que moltes vegades no ho aconsegueix així com voldria. “La dansa té múltiples lectures i cadascú, segons el seu bagatge, en fa la seva pròpia. No vull transmetre un idea unívoca sinó tenir la capacitat d’aconseguir que tothom s’emporti alguna cosa de l’obra, el què ja no m’importa” assegura el protagonista. Ningú pot negar que des que es va estrenar l’espectacle el 2012, Hoogermann ha viatjat per escenaris molt diversos i en tots ells ha remogut alguna cosa als assistents. Al 2016 això segueix succeint, i amb unes perspectives de futur bastant clares: “Mentre jo pugui, Hoogermann seguirà en moviment.”

Aina Fortuny Ruiz

Potser també t’interessa:

Es representa l’espectacle “Hoogermann” a la Casa Elizalde

Mario G. Sáez: “Hoogermann no quiere dar un mensaje inequívoco, sino conseguir llegar a todo el mundo”

“Hoogermann” genera discrepàncies entre l’audiència

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s